SANTA NIT de Cristina Genebat
A Santa Nit s’expliquen, en clau de comèdia, les aventures i desventures d’un parell de “pastorets” contemporanis i barcelonins a qui se’ls gira feina una nit de Nadal, quan la seva amiga María es posa de part. El pessebre és en una parada dels Ferrocarrils Catalans, a l’Avinguda Tibidabo, l’ase i els bou s´han convertit en porcs senglars dels que es passegen per Vallvidrera. I entre trucades de mòbil, missatges de bústia, túnels de metro i un cel massa contaminat per poder veure amb claredat les estrelles, s’acabaran sentint els crits d’una vida nova, els plors d’algú que, malgrat tot, s’obre pas en aquest món.
Santa Nit és una celebració de la vida. D’una vida lliure, sense prejudicis, sense falsos peatges. D’una vida nova que volem, amb humor, atrevir-nos a somiar.
Amb la Cristina Genebat, autora de SANTA NIT, hem compartit moltes nits, santes i menys santes, i també molts dies. I moltes hores de feina i converses i discussions sobre aquest ofici i aquesta passió compartida que és el teatre. Crec, doncs, conèixer-la suficientment bé com per poder afirmar que aquest és un d’aquells casos en que el dramaturg, emmirallant-se amb amor i respecte a una tradició, en un mite nacional i col·lectiu, i, doncs, compartible, acaba desplegant el seu propi món, ideològic, estètic i emocional.
SANTA NIT no és ni un caprici ni una “boutade”. No hi ha cap més pretensió darrera l’autora, ni darrera l’equip que pretén dur-la a l’escenari, que explicar, en clau de comèdia, les aventures i desventures d’un parell de “pastorets” contemporanis i barcelonins als quals se’ls hi gira feina, i de la grossa, una nit de Nadal, quan la seva bona amiga Maria es posa de part. El portal és ara una parada dels ferrocarrils catalans, a l’Avinguda Tibidabo, i l’ase i el bou s’han convertit en porcs senglars d’aquells que porten de bòlit els nostres mossos. I, entre trucades de mòbil, missatges a la bústia, túnels de metro i un cel massa contaminat com per poder veure amb claredat les estrelles, acabarem sentint els plors d’una vida nova, els plors d’algú que, malgrat tot, s’obre pas en aquest món, el so d’allò que neix en plena nit, il·luminant-la.
SANTA NIT és, volem que sigui, una celebració. Perquè això són els Pastorets, als quals l’autora que tan bé crec conèixer ret homenatge. Una celebració de la vida, d’una vida lliure, sense prejudicis, sense falsos peatges. D’una vida nova que volem, amb humor i una mica de galta, atrevint-nos a somiar.
Fitxa tècnica
Direcció: Julio Manrique i Xavi Ricart
amb Ivan Benet, Marc Rodriguez, Cristina Genebat, Ernest Villegas,Mireia Aixalà, Albert Ribalta i Norbert Martinez
Escenografia: Jordi Queralt
Ajudant d’escenografia: Guilhem Vilches
Construcció: Taller d’escenografia Castells i PRO-ESCENA
Il.luminació: Jaume Ventura
Vestuari: Clara Peluffo
So: Ramon Ciércoles
Video: Sandra Ciércoles
Teaser: Mar Orfila
Disseny cartell: Felipe Mena i Joan Aguadé
Fotografia: Felipe Mena
Producció executiva: La Brutal.
Una producció de Bitó Produccions i La Brutal
amb la col·laboració de Danien Centro Capilar, Punto Blanco, DestiPro, Seaport, Cottet Óptica
Gràcies,
Gràcies, a la Berta Villegas pel telescòpi i al Guillermo Talavera per explicar-nos què fer-ne, a la Sílvia Pérez Cruz, pel saxo, a la Laia Puig pel Ioga, a Q-Ars teatre pels tes i la càlida acollida, al Víctor Borràs, al Sergi Pompermayer, al Ramon Madaula, a la Mariona Ballester i a la Sílvia Munt pels consells dramatúrgics, a la Neus Banqué per l’Arlet i a l’Arlet Queralt per la paciència. A Dress Art, a l’Albert Canals i a la Maria Armengol per l’atenció al figurinisme, a la Paula Ayuso per ajustar-nos les perruques, al TNC per el chester i la làmpara, a La Perla 29, per la farola, i al Toni Corbella pel cop de mà amb l’escenografia, al Pep Garcia per l’assesorament mèdic. I a l’elenc del Timó d’Atenes per cedirnos dos actors i a la Nuria i al Sergi, especialment, per cobrir-los. I a tots els espectadors que ens veniu a veure.
Gràcies, gràcies, gràcies.